ذهن ثروتمند

ذهن شما می تواند تبدیل به ماشین پولسازی شود

ذهن ثروتمند

ذهن شما می تواند تبدیل به ماشین پولسازی شود

موفقیت

بهترین راه برای تجلی بخشیدن به رویایی که در سر دارید الگوبرداری از عادات خوب افراد موفق است. عادات شما میتوانند روی موفقیتتان تاثیر تکان دهنده‌ای بگذارند. کافی است به انجام کارهای مفید عادت کنید تا به سرعت به اهداف ریز و درشتتان دست یابید. در اعمال روزانه‌ی خود دقیق شوید، چه میزان از کارها را از روی عادت انجام میدهید؟ آیا موقع حرف زدن به ساعتها تمرین نیاز دارید یا به آسانی هرچه میخواهید بیان میکنید؟ هنگام نوشتن، به یادآوری دروس اول دبستان احتیاج دارید یا طبق عادتی که نتیجه تمرین و ممارست است، مطلب مورد نظر را مینویسید؟ وقت راه رفتن به اینکه مغز چطور به عصب پا فرمان میدهد تا کمی از زمین فاصله بگیرد و گامی به جلو بردارد فکر میکنید یا فقط راه میروید؟ همه این اعمال که اکنون به صورت ناخودآگاه توسط شما انجام میشود نتیجه روزها تلاش و تحمل برای تبدیل رفتاری به عادتی بوده است. ذهن، عکس‌العمل شما را نسبت به اتفاقات اطرافتان ضبط میکند و بعد از ترکیب آن با عقایدتان، محصول جدیدی به نام عادت تحویلتان میدهد که سازنده شخصیت شماست.

ارسطو: «ما همانی هستیم که مکرر انجام میدهیم.» اگر از شخصیتتان ناراضی هستید باید دلیلش را در عادات روزانه‌ی خود جستجو کنید. متاسفانه بیشتر عادات بین شما و موفقیت فاصله می اندازد. دارن هاردی: «هواپیمایی را تصور کنید که از لس‌آنجلس عازم نیویورک است. اگر نوک هواپیما فقط یک درصد از مسیر اصلی منحرف شود، وقتی هواپیما از باند فرودگاه لس‌آنجلس بلند میشود، تقریبا یک خطای نامشهود است، ولی در نهایت منجر به حدود 105 مایل انحراف از هدف اصلی خواهد شد و هواپیما جای نیویورک به آلبانی یا دووِر خواهد رسید. این در مورد عادات شما هم اتفاق میافتد. یک عادت بد که در همین لحظه خیلی بزرگ به نظر نمیرسد، سرانجام ممکن است شما را مایلها از مسیرتان به سوی هدفها و آن زندگی که آرزویش را دارید، دور کند. » برای رسیدن به موفقیت و تبدیل رویایتان به واقعیت باید خود را به تمریناتی که در ادامه خواهم گفت، عادت دهید. این عادات شما را به لحظه‌ی متجلی شدن رویاهایتان میرساند.

12 عادتی که شما را به موفقیت می رساند

باورهای سمی را دور بریزید

زیبا بین باشید

تعیین کنید دقیقا از زندگی چه میخواهید

اهدافتان را بنویسید

یک ساعت زودتر تلویزیون را خاموش کنید

بدون اینکه تجربه کرده باشید، تجربه کنید – کتاب بخوانید

رکورد شادی جهان را جا به جا کنید

شکرگزار باشید

جادوی جملات تاکیدی را به کار بگیرید

سوالات خوب از خدا بپرسید

لیست وظایف تهیه کنید

سکوت را تمرین کنید

برایان تریسی: «عادات خوب به سختی به وجود می آیند اما در نهایت زندگی را راحتتر میکنند. عادات بد به راحتی به وجود می آیند اما در نهایت زندگی را سختتر میکنند.»

مطالب بالا بخشی از کتاب الکترونیکی راز تجلی رویاها بود که می توانید به رایگان آن را از سایت نیک جذب دانلود کنید.

دانلود کتاب الکترونیکی راز تجلی رویاها

مدیتیشن لاغری به همراه کتاب


لاغری با مدیتیشن

لاغری-با-مدیتیشنفایل خود هیپنوتیزم لاغری، ذهن شما را برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام برنامه ریزی می کند.


دانلود فایل

کنترل ذهن

کنترل ذهن با کلمات قدرت آفرین

شما می­ توانید از کلمات قدرت آفرین به عنوان منبعی برای ساختن یک زندگی بهتر برای خودتان، بهره برداری کنید. برای شروع کار، بهتر است که نخست با یک کلمه ساده شروع کنید. مناسب‌ترین کلمه برای شروع، خودِ کلمه «قدرت» است.

برای تمرین تکنیک کلمات قدرت آفرین، به مدت 30 ثانیه در مورد کلمه «قدرت» به تفکر بپردازید و سعی کنید در هر دو یا سه ثانیه، آن را در ذهنتان تکرار کنید. بعد با قرار دادن چارچوبی سفید رنگ در اطراف کلمه ­­ی «قدرت» اندازه ­ی آن را به تدریج بزرگتر کنید و این بزرگنمایی، را تا آنجا ادامه دهید که بتوانید حروف بزرگ شده­ ی آن را در بالای قله­ ی کوهی در دور دست ببینید. در همان حال، صدای تلفظ این کلمه را در ذهنتان بشنوید، صدایی که به تدریج بلندتر و رساتر می‌شود. در پایان، در عین حال که در ذهنتان با صدای بلند کلمه قدرت را فریاد می‌زنید، احساس کنید که شما در هر لحظه قدرتمندتر می‌گردید. با انجام این تمرین، احساس خواهید کرد که گویی شما در تصورتان با گام‌های بلند و استوار و با اطمینانی فراوان راه می‌روید. همچنین ممکن است احساسی از نیرومندی و قدرت، سرتاسر وجود شما را فرا بگیرد.

در یکی از کلاس‌های متد سیلوا، برای اثبات اثربخشی کلمات قدرت آفرین، آزمایشی ترتیب دادیم. در این آزمایش، پس از تقسیم افراد شرکت کننده در کلاس به دو گروه مساوی، به یک گروه کلمه‌ی «نیرومندی» و به گروه دیگر کلمه‌ی «ضعف» را ارائه کردیم و از آن‌ها خواستیم که در مورد این کلمات به تفکر بپردازند. در ضمن هیچ یک از اعضای دو گروه از کلمه‌ای که برای گروه دیگر در نظر گرفته شده بود اطلاعی نداشتند. پس از این که هردو گروه مدتی در مورد کلمه‌ی انتخابی خود به تفکر پرداختند، آزمایشگر از آنان خواست که خودشان را برای مچ اندازی با او آماده سازند. وقتی که آزمایشگر برای شروع کار به سمت گروهی که کلمه‌ی «نیرومندی» را تمرین کرده بودند رفت، همگی آن‌ها بازویشان را در حالتی منقبض و آماده نگاه داشته بودند، به طوری که آزمایشگر نتوانست مچ هیچ یک از آن‌ها را بخواباند، این در حالی بود که همه‌ی اعضای گروه دوم در حالت رخوت و خواب آلودگی به سر می‌بردند و دست‌هایشان از فرط سستی و ضعف از کنار صندلی آویزان بود.

فرد سالم و قدرتمندی که بنا بر دلایلی معتقد است فردی ضعیف است، یا این که می‌پندارد فرد دیگری که قرار است با او ملاقات کند، قوی تر از اوست، بدون شک دارای یک مشکل خیالی و ذهنی است و او با داشتن چنین اعتقاداتی، عملا از خود ضعف نشان خواهد داد. عکس این موضوع در مورد تیمهای ورزشی دیده می‌شود که در خانه‌ی خود، میزبان حریف هستند و غالبا هم از این رقابت برنده بیرون می‌آیند. دلیل این امر این است که وقتی صدها نفر از طرفداران آن تیم گرد هم می آیند و به تشویق تیم محبوب شهرشان می‌پردازند، افکار آن‌ها احساسی از قدرت در اعضای تیم ایجاد می‌کند. این احساس قدرت ، زمانی که همه‌ی تماشاگران کلمه‌ی واحدی را تکرار می‌کنند، پیش از هر زمان دیگری افزایش پیدا می‌کند.

شما هم می‌توانید از تکنیک کلمات قدرت آفرین به منظور ایجاد هرگونه تغییر روی عملکردتان بهره ببرید. این تکنیک در تغییر عملکرد شما از ترس به شجاعت، از کسالت به تحرک و از سستی به فعالیت بیشتر، بسیار موثر است.

اگر شما قصد انجام کاری را داشته باشید که بارها آن را به تعویق انداخته‌اید، پس از ایجاد تصویری ذهنی از خودتان در حال انجام آن کار و پس از گسترش دادن این تصویر، می‌توانید کلمه‌ی قدرت آفرین مربوط به آن را، در عین حال که آن تصویر را همچنان در ذهنتان نگاه داشته‌اید؛ بارها و بارها تکرار کنید. خواهید دید که با این عمل، انرژی و انگیزه‌ی لازم برای انجام آن کار در شما ایجاد خواهد شد.

کلمات بیشماری وجود دارند که می‌توانند به عنوان کلمات قدرت آفرین مورد استفاده قرار گیرند. کلمات: قدرت، سلامت، محافظت، زیبایی، جذابیت، نیرومندی، شجاعت، بی باکی، لاغری، آرامش، نفوذ، خلاقیت، تمرکز، هوشیاری، مقاومت و تیزهوشی، نمونه‌های کوچکی از این دست هستند.

استفاده‌ی مستقیم از کلمات قدرت آفرین، ذهن شما را تحت کنترل خود شما قرار خواهد داد و اگر شما موفق به کنترل ذهنتان شوید، می‌توانید منتظر تغییراتی، با شدت کم یا زیاد، از ضعف به قدرت، از به تعویق انداختن کارها به انجام رساندن سریع آن‌ها، و از شکست به موفقیت، در خودتان باشید، تغییراتی که نیروهای ذهنی شما، نقشی اساسی در مورد آن‌ها ایفا می‌کنند.

منبع: کتاب کنترل ذهن، نویسند: خوزه سیلوا، برت گلدمن؛ مترجم: مجید پزشکی.

—————————————————

مطالب مرتبط با کنترل ذهن و موفقیت که شاید بخواهید آنها را نیز بخوانید:

چگونه با کنترل ذهن، وزن خود را کاهش دهیم؟

خلاصه کتاب انرژی بخشیدن به ذهن

خلاصه کتاب کنترل زندگی اثر آنتونی رابینز

رفع استرس با مراقبه تالاب گل آفتاب گردان

—————————————————

دوست داری لاغر بشی یا می خوای تا آخر عمرت به جای سلامتی، چربی ذخیره کنی؟ کلیک کن تا راه لاغری بدون ورزش و رژیم رو نشونت بدم.