ذهن ثروتمند

ذهن شما می تواند تبدیل به ماشین پولسازی شود

ذهن ثروتمند

ذهن شما می تواند تبدیل به ماشین پولسازی شود

تحقیق مفاهیم بنیادی معماری ایرانی اسلامی


تحقیق-مفاهیم-بنیادی-معماری-ایرانی-اسلامی
تحقیق مفاهیم بنیادی معماری ایرانی اسلامی
فرمت فایل دانلودی: .DOC
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 71
حجم فایل: 323
قیمت: : 20000 تومان

بخشی از متن:

مقدمه:
ایران در مرز میانه گرایش های شدید مذهبی و باورهای تاریخی و فرهنگی و آیینی از یک سوء و مختصات نظم پذیری وبریدن از هستی شناسی به شیوه کهن و روی آوری به معرفت شناسی ( epistemology) از طریق عقل محوری خود بنیان ابزار ساز جهان مدرن از سویی دیگر ؛قرار گرفته است که در آن حتی بازگشت مجدد به اسطورها و مناسک آیینی از دیدگاه عقلی و کاربردی صورت می گیرد و از ابعاد ایمانی و اعتقادی تهی است اینک جهان غیر غربی به علت فاصله شدید از تولیدات فکری و مادی جهان غرب ؛ و در عین حال وابستگی گریز ناپذیر به آنها ؛ چاره ای ندارد جز یافتن راه حلی که بتواند به صورتی فراگیر ؛ تمامی جنبه های دخیل در آنچه را خواسته یا ناخواسته معروض سیطره آن قرار گرفته است ؛ در بر گیرد تا بدین طریق امکان ارتباط با جهان خارج از خود را داشته باشد.از طرف دیگر جهان غرب نیز در خلا معنایی حاضر ؛ گریزی جز شناخت فرهنگ های دیگر گشورهای جهانی ارتباط با آنها به منظور ادامه حیات حود نمی یابدبر این مبنا به نظر می رسد که راه حل منطقی این باشد که در عین توجه به درد فرهنگ عرفانی و دینی و ابلاغ پیام آن درصورتهای هماهنگ با دیدگاههای امروز و تکنیکها و دستاوردهای جدید شکلی ویژه از تلفیق مؤ لفه های پدید آورنده عرضه گردد به گونه ای که صورت زیبای برآمده از عناصر زمانی ؛ ظرفیت پذیرش معنای ژرف و گسترده بی زمان را در خود بیابد.در شکل‏گیری معماری ایران،نظر،جهان‏بینی و تفکر ارتباط بسیار نزدیک با فضا داشته است. این امر ممکن است در مرحله اول جستجوگر حل مسائل جوی و اقلیمی بوده باشد ولی در مراحل تکمیلی،ذهنیتی مشهود است که در آن کلیه تحولات عقلانی و تخیلات معنوی نفوذ کرده‏اند.همان‏گونه که پیوند نگاه به دنیا و زندگی در جوشش مکان‏ها و فضاها در تمامی ساختمان‏های معماری سنتی به چشم می‏خورد.در این تحلیل ویژگی‏هایی قابل استخراج است که تقریباً خاص این مملکت است و طبیعتاً از آنجا که بستر ارزش اصلی آن اسلام بوده است این ویژگی‏های کالبدی و فضایی معماری دردیگر کشورهای اسلامی نیز قابل مشاهده است. در انتهای این تحلیل و استخراج ویژگی‏ها،شاید مفید باشد که مسیر شکل‏دهی فضا را با دیگر معماری‏های جهان مقایسه نمود و حضور فرهنگ را در این پیوند جست.در ضمن کاملاً روشن است که معماری همیشه آینه انسان و آرزوهایش بوده است و در شکل‏گیری معماری‏های جهان بدون شک ارزش‏های فناناپذیر و جاویدان حضور دارند که فصل مشترک آن موجودیت انسان در زمین و جهان‏بینی اوست.در مطالعه معماری ایرانی و استخراج مفاهیم،مبانی و ویژگی‏های آن کاملاً روشن است که اساس و شالوده اصلی آن در فلسفه وجودی این سرزمین بوده است و در نتیجه،مطالعه آن بدون عمیق شدن در مسائل اجتماعی ،فرهنگی،دینی و ادبی ناممکن است و روش تطبیقی رفت و برگشتی بین قالب (صورت) وفلسفه اجتناب‏ناپذیر می‏باشد. دشواری این تحلیل از همین جا آغاز می‏شود. چرا که کالبد همیشه قابل نقد علمی است،به ویژه هنگامی که این نقددرارتباط با محیط فیزیکی و جغرافیایی صورت می‏گیرد.مطلب پیچیده‏تر،راز فضای فرهنگی است که بدون سفر عاشقانه در ژرفای انتزاعی و معنوی آن به دست نمی‏آید. تمام معماری‏های برجسته جهان رازی دارند که فقط با چشم دل می‏توان به آن راه یافت. در ایران این نگرش عاطفی هنگامی حاصل می‏شود که تعادل و پیوندهای محیطی و معنوی انسان با استحکام و تعادلی مطلوب برپا شده باشد.

فهرست مطالب: 
مفاهیم بنیادی معماری ایرانی اسلامی
مقدمه
1.درون‏گرایی
2.مرکزیت
3.انعکاس
پیوند معماری با طبیعت
هندسه
شفافیت و تداوم
راز و ابهام
تعادل موزون/توازن حساس
چشم‏دل
پیدایش فرم در معماری ایرانی
فرم‏های ساده
صفه یا تخت
برج‏ها و منارها
ایوان
تالار
چهار طاق
دالان
حیاط
فرم‏های مرکب
1.تخت-منار
2.تخت-ایوان-تالار
3.ایوان-چهار طاق
حاصل سخن
- نخست تحولات اولیه در دورة قاجاریه
- دوم ، تحولات در دورة ناصر الدین شاه
- سوم ، دورة رضاخان :
بررسی آثار دو معمار معاصر ایرانی
الف - فرهاد  احمدی
مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول
ب - سید هادی میرمیران
سیر تحول و ویژگیهای معماری میرمیران
بنای مجموعة فرهنگستانهای ایران
بنای مجموعة ورزشی رفسنجان
بنای کتابخانة ملی ایران
بنای موزة ملی آب ایران

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق معماری بیمارستان


تحقیق-معماری-بیمارستان
تحقیق معماری بیمارستان
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 12
حجم فایل: 153
قیمت: : 9000 تومان

بخشی از متن:

مقدمه:
یک بیمارستان عمومی به بخشهای مراقبت، معاینه و درمان، انبار و محل نگهداری موقت زباله، اداری و فن آوری تقسیم می‌شود. قسمت‌های اقامتی و احتمالا بخش‌های آموزشی و پژوهشی و همچنین بخشهای حمایتی برای عملیاتهای خدماتی نیز در یک بیمارستان عمومی وجود دارند.بیمارستانها را می‌شود به گروههای زیر تقسیم کرد: کوچکترین (تا 50 تخت)، کوچک (تا 150 تخت) استاندارد (تا 600 تخت) و بزرگ. حمایت کنندگان مالی بیمارستانها ممکن است دولت، بنیادهای نیکوکاری یا خصوصی یا ترکیبی از اینها باشند. بیمارستانها را می‌توان از جهت نوع فعالیت به بیمارستانهای دانشگاهی با بیشترین ظرفیت خدماتی را می‌توان برابر با دانشکده‌های پزشکی و بیمارستانهای عمومی بزرگ دانست. آنها امکانات تشخیص و درمانی گسترده‌ای دارند و به طور اصولی پژوهش و آموزش را به پیش می‌‌برند.سالنهای سخنرانی و اتاقهای تشریح بایستی طوری گنجانده شوند که فعالیت بیمارستان توسط ناظرین مختل نشوند. بخشها باید بزرگ باشند تا هم ملاقات کنندگان و هم ناظران را در خود جای دهند. امکانات و نیازهای ویژه بیمارستانهای پزشکی ایجاب می‌کند اتاقها به صورت ویژه‌ای طراحی شوند.موقعیت: محل پروژه باید دارای فضای کافی برای بخشهای اقامتی مستقل و دپارتمانهای مختلف بیمارستان باشد. بایستی در منطقه آرام باشد و در آینده نیز احتمال ساخت و ساز در اطراف آن وجود نداشته باشد مگر اینکه توسط محلهای مجاور تفکیک و مستثنی شده باشد. تجهیزات نبایستی بر اثر مه گرفتگی، باد شدید، گرد و غبار، دود، بو و حشرات آسیب ببیند. زمین نباید آلوده باشد و برای گسترش فضا، زمینهای آزاد اطراف نیز در نظر گرفته شوند.

فهرست مطالب: 
قسمت بندی و تعیین محدوده
انواع بیمارستانها
بیمارستانهای دانشگاهی
مفهوم طرح ریزی
جهت:
تصویر:
اشکال ساختمانی درمانگاه بیماران سرپایی:
راهروها:
درها:
پله ها:
آسانسور ها:
مسیریابی
اتاقهای جراحی اصلی
اتاق بیهوشی
اتاق ترخیص بیهوشی:
اتاق شستشو:
اتاق اشیاء استریل:
اتاق تجهیزات:
اتاق زیر مجموعه استریل:
اتاق گچ گیری:
فعالیتهای جنبی:
اتاق پرستارها:
محل کار پرستارها:
اتاق گزارشات:
داروخانه
اتاق نظافت:
جایگاه تختهای تمیز:
آبریزگاه
ملزومات اتاق بازگشت هوشیاری:
رعایت نکات ایمنی در جراحی
روشنایی
استریل‌سازی مرکزی
بخش مراقبتهای ویژه
ترتیب:
بخش‌های مراقبت
دپارتمانهای مراقبت

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق ترمیم و مقاوم سازی ساختمان


تحقیق-ترمیم-و-مقاوم-سازی-ساختمان
تحقیق ترمیم و مقاوم سازی ساختمان
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 29
حجم فایل: 5116
قیمت: : 12000 تومان

بخشی از متن:
دانلود تحقیق ترمیم و مقاوم سازی ساختمان ۲۹ ص فرمت WORD


فهرست مطالب
چکیده  : 3
مقدمه : 4
2. روند طراحی اتصال RBS : 5
آزمایشات صورت پذیرفته : 6
مدلسازی اتصال : 9
نتایج بدست آمده از تحلیل : 10
مقاوم سازی خمشی تیرهای بتن مسلح مقاومت بالا توسط ورقهای FRP 12
بحث و نتیجه گیری : 26
مراجع : 27

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق ضوابط طراحی مجتمع های خدماتی رفاهی


تحقیق-ضوابط-طراحی-مجتمع-های-خدماتی-رفاهی
تحقیق ضوابط طراحی مجتمع های خدماتی رفاهی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 15
حجم فایل: 112
قیمت: : 10000 تومان

بخشی از متن:

مقدمه:
بررسی های انجام شده نشان می دهد که مجتمع های خدماتی – رفاهی در اتوبانها و جاده های اصلی و تیر پارک ها در مسیرهای ترانزیت اعم از اتوبان یا جاده اصلی ساخته می شوند بر اساس برنامه ها وطرح های تهیه شده موجود در اتوبانها و جاده های اصلی در شکل درجه 1- درجه 2 و درجه3 ساخته خواهند شد. تعداد معدودی از مجتمع های خدماتی – رفاهی موجود در حاشیه بزرگراه ها و آزاد راههای کشور بر اساس مکانهای از قبل تعیین شده در زمان ساخت بزرگراهها احداث شده اند و تعداد بیشتری از آنها نیز به تبع گرایشهای موجود توقف بین راهی رانندگان وسایل نقلیه ساخته شده اند بدین علت نظم خاصی از نظر فاصله مکانی و زمانی دسترسی به آنها وجود ندارد. بررسی ها نشان می دهد که در حال حاضر مجتمع های خدماتی – رفاهی ساخته شده در کور عمدتاًَ از نوع درجه 3 هستند که بصورت منفرد یا بعضاً مقابل هم در طرفین جاده های اصلی و بزرگراه هها قرار گرفته اند. مجتمع های خدماتی – رفاهی درجه 2 نیز در بزرگراهها و جاده های اصلی احداث می شوند. این مجتمع ها در جاده های اصلی در یک طرف و در بزرگ و در بزرگ راهها اغلب در دو طرف طراحی یا ساخته شده اند.احداث مجتمع های خدماتی – رفاهی در محدوده قانونی طرح های هادی و جامع شهرها باید در چارچوب ضوابط سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور و شهرداری انجام شود اما ساخت آنها در امتداد جاده ها از محدوده قانوی شهرها و روستاها تنها بر اساس ضوابط سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور انجام می گیرد. مهم ترین معیارهایی که هم اکنون برای انتخاب محل مجتمع مورد توجه هستند عبارت است از: حجم تردد، رعایت اصول ایمنی جاده امکان تامین آب و برق، هموار بودن زمین، رعایت فاصله مناسب از مجتمع های دیگر واقع نبودن زمین در معرض خطرات طبیعی نظیر سیل و نظایر اینهاست. تیر پارک ها نیز در مسیر برخی جاده های ترانزیت و بر اساس گرایش های توقف بین راهی، مکان یابی احداث شده اند. این تیر پارکها برای توقف کامیون های ترانزیت خارجی و استفاده رانندگان از خدمات موجود در آنها ساخته شده اند، استقرار تیر پارک ها در جاده های ترانزیتی تابع نظم خاصی از نظر قرارگیری نسبت به یکدیگر نیست، به عنوان مثال، فاصله تیر پارک ها بازرگان تا ایواغلی120 کیلومتر، ایواغلی تا تبریز 125 کیلومتر، و تبریز تا سرچشم 245 کیلومتر در نظر گرفته شده است. تیر پارک ها دارای فرم مستطیل یا مربع هستند و در یک طرف جاده ترانزیت احداث می شوند که معمولا با دیوار و سیم خاردار از اطراف جدا می گردند. یکی از مهمترین معیارهای در نظر گرفته شده برای مکان یابی تیر پارک ها در جاده های ترانزیت، حجم تردد ترانزیت های خارجی است. بطوری که در حال حاضر تمام تیر پارک ها، در بخش تمامی کشور که تعداد قابل توجهی از کامیونهای خارجی در آن تردد می نمایند احداث یا مکان یابی شده اند. علاوه بر آن معیارهایی چون گرایش های تردد بین راهی، ایمنی جاده، تامین آب و برق، زمین هموار، نبود موانع طبیعی و نظایر اینها در مکان یابی تیر پارک ها موثرند.

فهرست مطالب:
مبانی نظام دهی طرح
- نظام استقرار مجتمع های خدماتی – رفاهی تیر پارک
– سطح و نظام عملکردی مجتمع های خدماتی – رفاهی و تیر پارک ها
– نظام مالکیت مجتمع های خدماتی – رفاهی و تیر پارک ها
- رابطه مجتمع و تیر پارک با مکان
_معیارهای محیطی
- معیارهای اجتماعی ـ فرهنگی
- معیارهای اقتصادی
- معیارهای کالبدی
- رابطه مجتمع با مجتمع
- آستانه خستگی سفر:
- آستانه روانی سفر:
- نیازهای وسیله نقلیه:
- رابطه مجتمع با محور
- سطح عملکردی محور:
- ماهیت جریان محور:
_ حجم جریان بر روی محور:
- الگوهای برنامه ریزی
- تعاریف :
- الگوی برنامه ریزی طرح برای مجتمع های خدماتی رفاهی
ـ مجتمع خدماتی ـ رفاهی درجه 2:
ـ مجتمع خدماتی ـ رفاهی درجه 3:

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق موزه های ترکیه


تحقیق-موزه-های-ترکیه
تحقیق موزه های ترکیه
فرمت فایل دانلودی: .DOC
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 23
حجم فایل: 139
قیمت: : 13000 تومان

بخشی از متن:

مقدمه:
نخستین موزه ترکیه در اواسط قرن نوزدهم احداث شد. تا آن زمان آثار ارزشمند قدیمی در خزانة اندرون، در دائرة خرقه سعادت و دایره امانات قدس (واقع در توپقاپی سرای) نگهداری می شدند. در سال 1846 احمد فتحی پاشا، فرمانده توپخانه عامره، با گردآوری سلاحهای باستانی، به احداث نخستین موزه عثمانی در محل کلیسای ”آیا ایرینی“ دست زد. در سال 1869 این موزه کوچک به نام ”موزه همایون“ نامیده شد. با حفریات متعدد باستانشناسی که در جریان سالهای بعد به عمل آمد تعداد زیادی اثر باستانی کشف شد. کشف این آثار، ضرورت احداث موزه های دیگری را پیش آورد. با استقرار جمهوریت توجهی بیشتر به موزه ها معطوف شد. از میان دیگر موزه هایی که در دوره جمهوریت شروع به فعالیت کردند می توان به موز های ”آثار ترک- اسلامی“، ”ایاصوفیه“ (که در سال 1934به صورت موزه درآمد)، ”مردمشناسی آنکارا“ (1928) و ”مولانا“ (1927) اشاره کرد.

فهرست مطالب:
تاریخچه موزه های ترکیه
آدانا (موزه باستانشناسی)
آدی یامان
آدی یامان (موزه هوای باز نمرود)
آنتالیا
آنکارا (موزه تمدنهای آسیای صغیر)
آنکارا (موزه مردمشناسی)
آنکارا (موزه جنگ استقلال)
آنکارا (موزه جمهوریت)
آنکارا (موزه دولتی نقاشی و مجسمه)
آیدین
ارزروم (موزه باستانشناسی)
ارزروم (موزه آثار ترک- اسلامی)
ازمیر (موزه باستان شناسی)
ازمیر (موزه باستانشناسی افس)
استانبول (موزه توپقاپی سرای)
استانبول (موزه آثار ترک-اسلامی)
استانبول (موزه ایاصوفیه)
استانبول (موزه باستانشناسی)
استانبول (موزه آثار شرق قدیم)
استانبول (دلمه باغچه سرای)
بورسه (موزه باستانشاسی)
بورسه (موزه آثار ترک- اسلامی)
دنیزلی
قونیه (موزه مولانا)
قونیه (موزه باستانشناسی)
نوشهر (موزه باستانشناسی و مردمشناسی حاجی بکتاش)
نوشهر (موزه درگاه حاجی بکتاش)


دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.