با به خاطر سپردن این روشها میتوانید سعادت و خوشبختی و موفقیت خود را تضمین نمایید.
1. میز را بچینید.
تصمیم بگیرید و خواستهی خود را دقیقا مشخص کنید. داشتن هدفی روشن و واضح امری کلیدی و حساس است. پیش از شروع به کار اهداف و مقاصدتان را مکتوب نمایید.
2. برای هر روز از قبل برنامهریزی نمایید.
افکار خود را مکتوب کنید. هر دقیقهای که صرف برنامهریزی میشود، در هنگام کار زمانی معادل پنج الی 10 دقیقه صرفه جویی میشود.
3. از اصل 20/80 در تمام امور پیروی کنید.
20% از فعالیتهای شما، 80% نتیجه بخش است. همواره بر آن بیست درصد متمرکز شوید.
4. پیامد کارها را درنظر داشته باشید.
مهمترین و اساسیترین وظایف و اولویتهای شما آن کارهایی است که جدیترین و بیشترین تاثیر را بر روی زندگی شخصی و شغلی شما میگذارد. بیش از هر کار دیگری بر روی این کارها متمرکز شوید.
5. از روش الف ب پ ت ث، فهرستی تهیه نمایید.
سپس آن فهرست را اولویت بندی کنید و مطمئن شوید که مهمترین کارها در راس فهرست شما قرار دارند.
6. بر روی اهداف کلیدی تمرکز کنید.
بر اهدافی که نتایج کلیدی دارند، متمرکز شوید و سپس با پشتکار فراوان برای حصول نتیجه اقدام نمایید.
7. از قانون عملکرد مفید اجباری پیروی کنید.
هرگز وقت کافی برای انجام تمام کارها وجود ندارد. اما همواره وقت کافی برای انجام مهمترین وظایف وجود دارد. مهمترین کارها کدامند؟
8. قبل از اقدام به کار، تمام مقدمات آن را فراهم کنید.
مقدمات کار را از پیش آماده نمایید تا عملکرد ضعیفی نداشته باشید.
9-در راستای اهدافتان هرآنچه که لازم است، فرا بگیرید.
هر قدر اطلاعات خود را در انجام وظایف اساسی افزایش دهید، کارها را سریعتر و بهتر انجام میدهید.
10. قابلیتهای منحصر به فردتان را تقویت کنید.
دقیقا مشخص نمایید که چه کاری را امروز و چه کاری را در آینده میتوانید به خوبی انجام دهید. سپس با تمام وجود دست به کار شوید.
11. محدودیتهای مهم و اساسی خود را بشناسید.
عوامل بازدارندهی بیرونی و درونی را مشخص نمایید. عواملی را که باعث تسریع در کار میشوند، معین نمایید و سپس موانع بازدارنده را از میان بردارید.
12. گام به گام حرکت کنید.
اگر در انجام کارها گام به گام به جلو حرکت کنید، میتوانید بزرگترین و دشوارترین کارها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.
13. خودتان را تحت فشار بگذارید.
تصور کنید که مجبور به ترک اجباری شهر و دیارتان هستید. به گونهای عمل کنید که انگار مجبورید پیش از رفتن تمام وظایف خود را به انجام برسانید.
14. توانمندیهای خود را به حداکثر برسانید.
ساعاتی را که کارایی ذهنی و جسمی شما به حداکثر توان خود میرسد، مشخص کنید و ضروریترین کارهای خود را در این اوقات انجام دهید. برای بازدهی بیشتر به اندازهی کافی استراحت کنید.
15. برای کار بیشتر به خودتان انگیزه بدهید.
مشوق خود باشید. در هر شرایطی خوش بین باشید. به جای فکر کردن به مشکلات، در پی یافتن راه حلی مناسب باشید.
16. از تنبلی خلاق و سازنده کسب تجربه نمایید.
هیچ کس قادر نیست که تمام کارها را انجام بدهد. بنابراین گاهی اوقات تعمداً از انجام برخی کارها که اهمیت چندانی ندارند، پرهیز کنید. با این تعلل آگاهانه، وقت کافی برای انجام کارهای اساسی خواهید داشت.
17. ابتدا مشکلترین کارها را انجام دهید.
روزتان را با سختترین کار آغاز کنید. کاری که بیشترین تاثیر مثبت را بر شما و کارتان بگذارد. تا آن را به پایان نبردهاید، دست از کار نکشید.
18. قورباغهی خود را به قطعات کوچک تقسیم کنید.
مهمترین کار خود را به بخشهای کوچکتر تقسیم کنید و سپس برای شروع، بخشی از کار را آغاز کنید و آن را تا انتها ادامه بدهید.
19. برای هرکاری زمان خاصی را در نظر بگیرید.
برای انجام هر کاری مدت زمان خاصی را در نظر بگیرید تا در این مهلت مقرر بتوانید بر کلیدیترین کارتان متمرکز شوید.
20. بر سرعت انجام کارهایتان بیفزایید.
همیشه دقت کنید که اصلیترین و مهمترین کارتان را سریتر از بقیه انجام دهید تا به عنوان فردی که کارهایش را با کیفیت و سرعت بالا انجام میدهد، مشهور شوید.
21. کارها را برحسب اولویت انجام دهید.
در فهرست کارهای خود اولویتها را مشخص کنید و سپس به سرعت دست به کار شوید. بدون وقفه کار را تا انتها پیش ببرید. این عمل، یکی از رموز اصلی افزایش کارایی و بهرهوری فردی است.
مصمم شوید که هر روز و هر ساعت این تکنیکها را تمرین کنید تا ملکهی ذهنتان گردد. با داشتن این عادت مدیریت فردی و تبدیل آن به عنوان بخشی از نهاد و شخصیت خود، افق زیبای موفقیت و کامروایی در انتظار شماست.
فقط کافیست دست به کار شوید و قورباغه را قورت دهید!
منبع: گروه تحقیقاتی نیک جذب
برای دریافت کتابهای برایان تریسی روی لینک زیر کلید کنید