ذهن ثروتمند

ذهن شما می تواند تبدیل به ماشین پولسازی شود

ذهن ثروتمند

ذهن شما می تواند تبدیل به ماشین پولسازی شود

تحقیق ضوابط طراحی مجتمع های خدماتی رفاهی


تحقیق-ضوابط-طراحی-مجتمع-های-خدماتی-رفاهی
تحقیق ضوابط طراحی مجتمع های خدماتی رفاهی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 15
حجم فایل: 112
قیمت: : 10000 تومان

بخشی از متن:

مقدمه:
بررسی های انجام شده نشان می دهد که مجتمع های خدماتی – رفاهی در اتوبانها و جاده های اصلی و تیر پارک ها در مسیرهای ترانزیت اعم از اتوبان یا جاده اصلی ساخته می شوند بر اساس برنامه ها وطرح های تهیه شده موجود در اتوبانها و جاده های اصلی در شکل درجه 1- درجه 2 و درجه3 ساخته خواهند شد. تعداد معدودی از مجتمع های خدماتی – رفاهی موجود در حاشیه بزرگراه ها و آزاد راههای کشور بر اساس مکانهای از قبل تعیین شده در زمان ساخت بزرگراهها احداث شده اند و تعداد بیشتری از آنها نیز به تبع گرایشهای موجود توقف بین راهی رانندگان وسایل نقلیه ساخته شده اند بدین علت نظم خاصی از نظر فاصله مکانی و زمانی دسترسی به آنها وجود ندارد. بررسی ها نشان می دهد که در حال حاضر مجتمع های خدماتی – رفاهی ساخته شده در کور عمدتاًَ از نوع درجه 3 هستند که بصورت منفرد یا بعضاً مقابل هم در طرفین جاده های اصلی و بزرگراه هها قرار گرفته اند. مجتمع های خدماتی – رفاهی درجه 2 نیز در بزرگراهها و جاده های اصلی احداث می شوند. این مجتمع ها در جاده های اصلی در یک طرف و در بزرگ و در بزرگ راهها اغلب در دو طرف طراحی یا ساخته شده اند.احداث مجتمع های خدماتی – رفاهی در محدوده قانونی طرح های هادی و جامع شهرها باید در چارچوب ضوابط سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور و شهرداری انجام شود اما ساخت آنها در امتداد جاده ها از محدوده قانوی شهرها و روستاها تنها بر اساس ضوابط سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور انجام می گیرد. مهم ترین معیارهایی که هم اکنون برای انتخاب محل مجتمع مورد توجه هستند عبارت است از: حجم تردد، رعایت اصول ایمنی جاده امکان تامین آب و برق، هموار بودن زمین، رعایت فاصله مناسب از مجتمع های دیگر واقع نبودن زمین در معرض خطرات طبیعی نظیر سیل و نظایر اینهاست. تیر پارک ها نیز در مسیر برخی جاده های ترانزیت و بر اساس گرایش های توقف بین راهی، مکان یابی احداث شده اند. این تیر پارکها برای توقف کامیون های ترانزیت خارجی و استفاده رانندگان از خدمات موجود در آنها ساخته شده اند، استقرار تیر پارک ها در جاده های ترانزیتی تابع نظم خاصی از نظر قرارگیری نسبت به یکدیگر نیست، به عنوان مثال، فاصله تیر پارک ها بازرگان تا ایواغلی120 کیلومتر، ایواغلی تا تبریز 125 کیلومتر، و تبریز تا سرچشم 245 کیلومتر در نظر گرفته شده است. تیر پارک ها دارای فرم مستطیل یا مربع هستند و در یک طرف جاده ترانزیت احداث می شوند که معمولا با دیوار و سیم خاردار از اطراف جدا می گردند. یکی از مهمترین معیارهای در نظر گرفته شده برای مکان یابی تیر پارک ها در جاده های ترانزیت، حجم تردد ترانزیت های خارجی است. بطوری که در حال حاضر تمام تیر پارک ها، در بخش تمامی کشور که تعداد قابل توجهی از کامیونهای خارجی در آن تردد می نمایند احداث یا مکان یابی شده اند. علاوه بر آن معیارهایی چون گرایش های تردد بین راهی، ایمنی جاده، تامین آب و برق، زمین هموار، نبود موانع طبیعی و نظایر اینها در مکان یابی تیر پارک ها موثرند.

فهرست مطالب:
مبانی نظام دهی طرح
- نظام استقرار مجتمع های خدماتی – رفاهی تیر پارک
– سطح و نظام عملکردی مجتمع های خدماتی – رفاهی و تیر پارک ها
– نظام مالکیت مجتمع های خدماتی – رفاهی و تیر پارک ها
- رابطه مجتمع و تیر پارک با مکان
_معیارهای محیطی
- معیارهای اجتماعی ـ فرهنگی
- معیارهای اقتصادی
- معیارهای کالبدی
- رابطه مجتمع با مجتمع
- آستانه خستگی سفر:
- آستانه روانی سفر:
- نیازهای وسیله نقلیه:
- رابطه مجتمع با محور
- سطح عملکردی محور:
- ماهیت جریان محور:
_ حجم جریان بر روی محور:
- الگوهای برنامه ریزی
- تعاریف :
- الگوی برنامه ریزی طرح برای مجتمع های خدماتی رفاهی
ـ مجتمع خدماتی ـ رفاهی درجه 2:
ـ مجتمع خدماتی ـ رفاهی درجه 3:

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.